História
Superbird,
modifikovaný Road Runner, bol vyvinutý špeciálne pre preteky NASCAR a bol
návrhom Plymouthu, ktorý nadväzoval na Charger Daytona, ktorú v minulej
sezóne vytvorila sesterská spoločnosť Dodge. Verzia Charger 500, ktorá začala sezónu 1969, bola prvým
americkým autom navrhnutým aerodynamicky pomocou aerodynamického tunela a
počítačovej analýzy a neskôr bola upravená na verziu Daytona s nosom a
chvostom. Vyhladené telo a nos Superbirda boli ďalej vylepšené oproti
Daytone a zasúvateľné svetlomety v pouličnej verzii pridali k pôvodnej dĺžke Road Runnera 19 palcov (46cm). Zadné
krídlo bolo namontované na vysokých zvislých vzperách, ktoré ho privádzali do
menej rušeného vzduchu, čím sa zvyšoval prítlak na
zadnú nápravu vozidla. Takmer 30 rokov sa matematický vzorec používaný na
určenie presnej výšky obrovského krídla považoval za vysoko strážené tajomstvo
Chryslera. V 90. rokoch minulého storočia inžinier spoločnosti Chrysler, ktorý odišiel do dôchodku, verejne tvrdil, že výška bola
stanovená omnoho jednoduchšie: bola navrhnutá tak, aby poskytla voľný priestor
pre veko kufra. Zhodou okolností bola výška krídla na optimálnej úrovni pre maximálny
prítlak. Prieduchy blatníka smerujúce dozadu mali skryť výrezy. Tieto výrezy
mali vytvoriť voľný priestor pre kolesá kvôli vyšším, širším kolesám a zníženiu
výšky vozidla pre súťaž NASCAR. Na Daytone boli prieduchy skutočne určené na
vetranie zachyteného vzduchu z dezéne kolies, aby sa znížil tlak vzduchu v
blatníku. Pre štandardné cestné Superbirdy boli poťahy alebo
"odsávače vzduchu" kozmetickým vylepšením. Svetlá výška bola 18 palcov
(46cm).
Požiadavka NASCAR na homologizáciu bola sústredená na to, aby vozidlá, ktoré majú pretekať boli dostupné širokej verejnosti a predávané prostredníctvom predajcov v špecifickom minimálnom počte. V roku 1970 NASCAR zvýšila požiadavku na výrobu a to z 500 áut, na jedno pre každého z dvoch predajcov istej značky v Spojených štátoch; v prípade Plymouthu to znamenalo výrobu 1 920 Superbirdov. V dôsledku rastúcich predpisov o emisiách v kombinácii s poistným nárastom vysokovýkonných automobilov a zákazom od NASCAR na používanie aero áut bol rok 1970 jediným výrobným rokom Superbirdu.